Halaman

Google+ Badge

Rabu, 20 Februari 2013

Berkelah @hutan lipur sg kanching

Sabtu  16hb 2,baru ni,kami bawa anak2 relaks santai ke hutan lipur sg kanchingmyg trletak di rawang,sgor,.jaraknya lebih kurang 20km dr rumah kami,,xjauh,,
Bekalan nasi dan lauk pauk serba ringkas,yg penting dpt mandi sungai,.yuhu,,mak nye yg lebih2,maklum le lama x mndi sungai,.hehe,,

Kawasan perkelahan ini agak pdt dgn pengunjung di hari cuti,sungai kanching ini sendiri,agak kecil dan arusnya xbrp deras,airnya boleh tahan jernih dan bersih,,bolehlah utk mandi xmanda,dr xde kan,.nak blik kg,semata2 utk mndi sungai,x berbaloi lak rsanya,sbb jauh,,
Di depan pintu masuk ke hutan lipur ini terdapat deretan kedai makan dan juga kedai menjual cendera mata,bg yg xbawa. bekal,boleh je makan di sini,.sayangnya xleh nk upload pic2 yg kami amik di sg kanching.
Kiranya hampir 3 jam melepak dan mandi disitu,sebelum pulang ke rumah,,

5 ulasan:

  1. lama saya tak ke hutan lipur kanching tu. dulu2 ada kuda padi boleh tunggang..huhu

    BalasPadam
  2. Oo ya ka,.air nya jernih lg,.tp xnmpk lak kuda tu,.mybe dh xde skrg..

    BalasPadam
  3. x pernah lagi kesana,pasti cantik tempatnya

    BalasPadam
  4. salam kenal....

    eh, jempputlan mai belig sy..ada soklan sy nak tanye pasal khancing ni... Feel free,ye?

    BalasPadam
  5. wslm diana..k tq nnti saya bw yer,.

    BalasPadam