Halaman

Google+ Badge

Sabtu, 30 Jun 2012

shopping raya 2012 @ jalan TAR

Hari ni 30 jun 2012,pepagi lg aku bersiap 2 awal,ajak en hubby g jln tar,pg awal2 sbb dh tau,kalau tghari ckit,kompem jem punya,jln tar ni hatta nk masuk pon dh sesak..so dr rumah sblm kul 9pg dh bertolak,lebih kurang 15 mnit dh smpai,terus je parking kereta kt belakang pawagam coliseum,.mjur awal lg,byk lg petak kosong.brjln 5mnit je dr ctu dah masuk area kedai2 baju,walaupun masih awal,dh ada kedai2 yg dh dibuka,.tp sbb perut pon dh lapar belum smpat bekfest td,kmi sggah le kt restoren zam zam,yg kt bwh hotel tu,.mkn cara buffet,rm12 utk skpala,tp ank yg umur 14thn dan kebwh x dikira,bg aku murah le jga,.puas la mkn ,selagi trdaya,pilihan makanannya pon pelbagai,cth,ada mee goreng,nasi lemak,sosej,kentang wedges,kek,buah2an,roti canai,dll..berbaloi le dgn harga yg dibayar.Eh tercite bab mkn le plak,pdhal nk cite bab soping,hehe,sje nk promo tmpat mkn ni,selesa beb,dlm aircond lg.
 Selesai makan,kami bergegas,menyusur jln2 sekitar ctu,org ramai dh mula bersesak dtg,bas2 rombongan jga byk yg baru tiba.dr brbagai negeri di seluruh semenanjung ni .Masuk ke kamdar,.berkenan dgn baju2 melayu utk ank2 aku yg kecil2,.agak murah jga bwh rm30 sepasang,material kainnya agak bermutu,.terus beli je memikirkan bulan puasa nnti dh x larat nk bersesak2 lg dtg ke jln tar ni.
 Bagi sesapa yg nak cari tudung murah ,kat kedai muaz textile,ada jualan murah(aku rasa spnjg masa ada sale sini) kebanyakan tudung berharga bawah rm10,.kalau beli borong,lagi murah..cth tudung bawal 2 tone berharga rm4 lebih shj,.beratur customer masa nk membayar,.aku pon ada le menyelit jg,mklum le dh murah rembat le 4-5 helai,..hehe.
 Baju2 kurung berharga rm100 utk 3 psg,ada jugak ditawarkan di byk2 kedai,tp aku perhatikan,material kain dan coraknya memang tidak menarik lansung,.jadi aku masuk ke satu butik yg menjual baju2 yg agak ekslusif,kat sini le aku beli sepasang baju kurung,yg ada potongan harga drpd rm110,tggal rm75,.dh ada spsg baju raya,.cukup la dlu,. dh x larat nk brjln2 mencari baju lg, baby adib pon dh trjerit2,lapar ngan ngantuk agaknya.
 sekitar pukul 1 juga kami selesai shopping kat situ,.sebelum ke The Store kt jln Ipoh,.utk cari baju2 baby dan abgnya azhad,.mulanya nk masuk sogo yg dgrnya byk sale,tp lain kali je la kot peginya,c kecik dh meragam.kna lak,jln dh sesak sgt,.hehe..ni la sdkit coretan aku mengenai jln tar yg sinonim ngan tmpt shopping utk raya bg warga kl dan peniaga2 kain baju..

4 ulasan:

  1. dh k.aini oi,.cek beli siap2,tu pon x complete lg,ank yg bsar2 lom beli x smpt.msuk bulan pose sok x larat dh nk g jln2 shopping,..wei hg tema apa thn ni bju raya,.kami blue..hehe

    BalasPadam
  2. pic x sempat nak ambik yer...dok layan anak2 lg kan..

    BalasPadam
  3. xdak la gbr,.bkn ank2 kacau,tp sbb ralit dok tgk brg2,..rambang mata wei..hehe

    BalasPadam