Halaman

Google+ Badge

Jumaat, 27 Julai 2012

seminggu ramadan

Pejam celik dah masuk hari ke 7 kita berpuasa,cepat sungguh masa berlalu,teringat zaman kanak2 dulu,nak tggu dr  pagi ke petang nak menghabiskan satu hari puasa,amat lama dirasakan,.betulkah dunia Allah swt telah singkatkan masa kerana menghampiri hujungnya atau petanda akhir nya zaman ni..seram pula bila memikirkan,dgn amal ibadat yg tak byk mana,apalah yg ada utk dibawa ke sana nnti..
 Seperti biasa rutin harian berjalan seperti biasa,uruskan rumahtangga dgn kerja yg tak pernah abis,sesekali dapat juga curi masa utk tidur siang,bila si kecik  dan abgnya tidur..memang memenatkan nak melayan ank2 kecil bila di bulan puasa,mcm2 karenah yg mereka buat,utk menguji kesabaran kita,mungkin ujin drNya.nk mengdouble pahala kita.huhu sbar je lah..

 Untuk persiapan syawal yg akan dtg,seperti  biasa baju2 raya utk ank2 sudah kami belikan,.tema biru utk baju melayu ank2 dan suami (belum beli lg) serta sepasang baju kurung biru utk aku.walaupon warna biru,tp kaler utk ank2 yg dh besar tidak boleh serupa segan pula katanya utk sedondon abang dan adik jd sorang kaler biru laut dan sorang lg biru turquoise..bdk2 skrg dh pandai memilih2,mcm2 hal layan je lah..tak dilayan pening lak dgn karenah mereka.

 Tahun ni boss( en hubby ) cakap biskut raya x payah buat,maklum la memikirkan si kecik makin byk ragmnya skrg,susah juga aku nk fokus buat kuih raya nnti,.tp tgk juga keadaan,kalau rajin mgkin aku akan buat juga sejenis dua biskut nnti,.kalau nk tempah pon dh lambat rasanya dh skrg ni..order sudah ditutup.Mungkin beli siap je nnti,byk tempat org jual biskut2,,dan kuih2 raya tradisional di KL ni,tunjuk je nnti.hehe sedikit coretan merapu dr aku..nak tulis panjang2 si adib bam dah mula start enjin tu,,,nk nngis da.

2 ulasan:

  1. biyu eh..raya mana tahun ni..

    BalasPadam
  2. Aha blue ....lma dh x raya bju kaler ni ..thn ni raya kt perak dlu ..thn lps dh raya melaka .kn..ina blik ganu bpe lma ??raya nnti le..

    BalasPadam