Halaman

Rabu, 13 Jun 2012

kenangan bercuti di kuantan,pahang.

setiap kali tiba musim cuti sekolah,parents mula bz memikirkan aktiviti yg ingin dilakukan bg mengisi masa cuti ank2,.bagi yg ada bajet lebih,tentunya percutian keluarga ke mana2 tempat peranginan akan mnjadi agenda utama,.
 aku ingin berkongsi kenangan bercuti di kuantan pahang setahun lps,.walaupun cite lama tp,baru dpt mengabdinya dlm blog ni,maklum le sblm ni,xde blog lg utk brkongsi cerita.    
 sebelum ke sana kami terlebih dahulu mencari@menggoogle,tmpat2 penginapan yg sesuai di sana,,akhirnya kata spkat diambil utk mencuba sebuah home stay yg trletak di sebuah tmn perumahan yg trletak lebih kurang 15km dr bandar kuantan,harganya rm220 utk 3 hari 2 mlm,amat berpatutan aku rasa,..lokasi ini dipilih kerana brdekatan dgn majlis yg melibatkan gathering tmpt keja hubby.
rumah nya agak luas dgn 3 bilik tidur,lengkap dgn peralatan spt peti ais,dapur utk memasak,heater,.cuma xde mesin basuh,penat la sikit aku kna basuh guna tgan,..huhu.
 Setibanya kami di sana pada hari pertama,.setelah siap mengemas brg2 dan merehatkan diri,kami bersiar2 di bandar kuantan,,.byk jga pusat2 membeli-belah telah di buka disini,berbeza dgn 10 thn dlu(kami penah tggal 3 thn di kuantan)..
 bersiar2 di pantai teluk cempedak yg penuh dgn pengunjung,.bagaimanapun tidak sesuai utk mandi kerana laut agak bergelora,angin pon kencang,..bahaya benor nmpaknya.
 Setelah penat berjalan,kami sggah makan sate zul yg trletak di tepi jln menghala ke teluk cempedak..satenya popular di sini,memang sdp tp hrga dh naik sdkit,.biasa la hrga brg mna ada yg turun skrg kan...
 Selesai mkn2,..tiba agenda bershopping lak,tp bg aku, x byk sgt souvinier yg blh dibeli disini,sedikit keropok,kain2 batik( dr terengganu),.sbnrnya aku sndiri x pasti apakah produk iks dr pahang sndiri..beli je la apa yg ada.
Hari ke 2,usai sarapan,.sekitar pkul 11 pg,kami bertolak ke BUKIT GAMBANG WATERPARK,yg trletak di jalan kuantan gambang( disini jga mjlis gathering malbatt 2 akan dibuat.bg aku waterpark ni blh bg 4 stgh bintang,dgn harga brpatutan pd masa tu,permainan dan slide2 nya pon agak menarik,..jgn lupa maskot PENGUINNYA,.comel sekali,.
ank2 aku sgguh teruja sekali bermain2 air disini,.x rugi masuk kesini,..memang puas hati dgn kemudahan dan permainan yg disediakan..pengunjung pon agak ramai,maklumlah hujung mggu.
Hampir 7 jam masa kami habiskan disini.
Bagi yg trcari2 taman tema air utk membawa ank2 brcuti,aku cdgkan berkunjung kesini,.resort penginapan juga disediakan brhampiran dgn taman tema,.tp kami tdk mnginap di sini utk save bajet,hehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan