Halaman

Selasa, 18 September 2012

Bercuti ke Langkawi part 1

Cuti hari Malaysia baru ni 14,15 dan 16sept,kami sefamily bercuti ke pulau lagenda ni..sebenornya dh lama aku mengidam nk ke sana,..alhamdulillah tercapai gak hajat aku nk berkunjung ke sana...
Petang jumaat tu kami naik feri di jeti kuala perlis ke langkawi,bertolak puluk 3.45ptg,sejam kemudian dh sampai kt lgkawi,..mujur la,ombak ala2 je..xla menakutkan sgt bg aku yg first time naik feri ke langkawi ni,naik feri ke penang dh biasa la ewah...
 Sampai di jeti asben dh contact org yg bg sewa kereta,semua hal yg berkaitan dgn penginapan dh urus siap2 di kuala perlis,mujurlah ada sedara yg tggal kt k.perlis,byk gak la mrk bantu bab2 percutian kami nih...senang cite,smpai langkawi dh ada kereta sewa dan biliktidur..Mlm pertama kami check in di Langkawi budget hotel,.hotel ni trletak di pekan kuah,.stay kt sini,senang je nk cari mkn sbb byk restoran berdekatan..
 Malam pertama di Langkawi kami cuma brjln2 sekitar pekan kuah,ziarah kedai Hj Ismail Group yg jual coklat,.borong la ckit2 coklat,alang2 dah dtg Langkawi rugi le kalo tak beli coklat yg dh tentu le murah,mklum le bebas cukai..
Keesokannya kami berkunjung ke ,makam mahsuri,.menaiki skycab atau cable car di gunung mat cincang,..gerun sikit la,bg aku yg gayat kt tmpt tggi,..gbr akn aku msukkan utk entry part 2..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan